In het landelijke Pianetti di Sovana in het zuiden van Toscane woont de tweeling Lorello en Brunello. Lorello is de grootste, Brunello de oudste, aldus een oude vrouw die dagelijks haar gang langs de weilanden van de twee schapenboeren maakt en als een Grieks koor commentaar levert op wat zich in de streek afspeelt.
Deze manier van leven is aan het verdwijnen, laat Jacopo Quadri in deze documentaire zien. Stilistisch is zijn film verwant aan Gianfranco Rosi’s Fuocoammare, waaraan Quadri als editor werkte: contrasten van licht en donker, muziek die de visuele kracht van taferelen versterkt, maar ook de tragiek benadrukt. Terwijl in de glooiende heuvels de wolven jagen op Lorello en Brunello’s schapen, jaagt het internationaal opererende wijnbedrijf Antinori, een van de grootste van Italië, op de grond in de buurt. Ze kopen alles op en daar kan geen enkele kleine boer van winnen.