Anders dan in andere films van Campusano is het hier geen daden, maar woorden. Het decor is het interieur van een ijzerwinkel aan de rand van Buenos Aires. Nooit eerder gebruikte deze regisseur conversaties zo intens of speelde het verhaal zich af op zo’n klein oppervlak. Het hele verhaal bestaat uit gesprekken tussen de winkeleigenaar, de accountant en de verkopers, terwijl afwisseling wordt aangebracht met smaakvolle fade-outs van de winkel of herhaalde tracking shots waarop we een spin zien rondkruipen in de hoeken van het pand.
Het gekozen thema – machtsverhoudingen op de werkvloer en de scheve relatie tussen de kapitalistische eigenaar en zij die alleen arbeid te bieden hebben – voedt de informele gesprekken. En deze begrensde strijd tussen werkgevers en werknemers wordt soms uitgebreid naar de context van de grotere geschiedenis en de problematische verhoudingen tussen Europa en de gekoloniseerde landen, evenals de onheilspellende oorsprong van rijkdom.