Kempana, een armbandverkoper, zwerft over het platteland om de handen en gezichten van vrouwen te versieren met sieraden. Voor zijn eigen vrouw lijkt hij minder aandacht te hebben. Het echtpaar kan geen kinderen krijgen, wat een zorg is voor de hele familie en leidt tot roddels in het dorp. Kempana trekt veel op met zijn jeugdvriend Hanuma. Ondertussen laat zijn vrouw zich in het huishouden en op andere terreinen helpen door het kind van de buren. Zal het geheim van het echtpaar ooit uitkomen?
Discreet camerawerk legt op subtiele wijze de schoonheid van het landschap en de sereniteit van deze patriarchale plattelandsgemeenschap in Zuid-India vast. De intrige van het verhaal en de minimalistische regie, gecombineerd met het oprechte spel van de niet-professionele acteurs uit het dorp (onder wie de grootmoeder van de regisseur), geven dit debuut een bijzondere charme en elegantie.