Wanneer is een mens meer dan alleen zichzelf? Waar ligt de grens tussen het solitaire en het gemeenschappelijke? Dit elegante essay, geschoten op omfloerst 16mm-film, neemt je mee door Europa en India op zoek naar wat liefde en relaties – goede en slechte – in brede zin kunnen zijn. Want “het gebied aan mogelijkheden is immens groot”, zegt een vrouw in Frankrijk. Polyamorie, lange-afstandsrelaties, gedwongen huwelijk. Wat voor de een ideaal is, is voor de ander juist onverdraaglijk. Wat te kiezen – als er al iets te kiezen valt?
Filosofische bespiegelingen worden ingekleurd door echte mensen in liefdes-, familie-, en gemeenschapsverband. Iedereen is op weg van of naar iemand anders, zo blijkt. De opnamen tussendoor van collagekunstenaar Diana Zoradana Elfadivo zorgen voor verrassend visueel commentaar. Zij knipt en scheurt papieren lichamen en gebruikt ze als bouwstenen voor haar werk, waarin ze de mogelijkheden van het samenleven nog verder oprekt.