Beelden van een hindoefestival in de Zuid-Indiase provincie Kerala doorsnijden deze onheilspellende roadmovie over twee geliefden op de vlucht. Mannen dansen extatisch, lopen door gloeiende kooltjes en doorboren hun gezicht met metalen spiesen. Sommigen laten zich omhoog takelen aan metalen haken die door de huid van hun rug en bovenbenen zijn geslagen, om als de mythische adelaar Garoeda boven de menigte te bungelen. Alles ter ere van Kali, de belichaming van de toorn van de moedergodin Durga. Haar beeld met vier armen, waarin ze haar strijdwapens en een afgehakt hoofd meevoert, wordt in processie door het dorp gedragen.
Zijn vorige speelfilm An Off-Day Game maakte Sanal Kumar Sasidharan zonder scenario; voor Sexy Durga werkte hij zelfs zonder vooraf bepaalde verhaallijn. Met de film onderzoekt hij hoe bezetenheid en aanbidding in een patriarchale samenleving razendsnel kunnen omslaan in een mentaliteit van overheersing en machtsmisbruik. Winnaar Hivos Tiger Award 2017.