Studente Diane wordt gerekruteerd door de DGSE, de Franse geheime dienst, terwijl misdadiger Pierre in de gevangenis geworven wordt door een terroristische organisatie die moordaanslagen pleegt in de naam van de islam. Ze zijn slechts munitie voor hun respectievelijke ronselaars. De twee parallelle levens zijn gedoemd elkaar te kruisen. Een sardonische en voor Philippe Haïm typisch abstracte bespiegeling op hoe alle radicalen meer op elkaar lijken dan ze willen geloven, en op de verraderlijke aspecten van mensen die onder de radar leven. Volgens een tekst aan het eind van de film is de DGSE in staat geweest (impliciet, door al het gemarchandeer dat we zagen) om meer dan een dozijn terroristische aanvallen te voorkomen. Dat was in 2008 – voor Charlie Hebdo, Zwarte Vrijdag in november 2015 en Nice… Waarmee gezegd mag worden dat de conclusies in deze film nu in een ander daglicht staan: contraterrorisme is een verloren zaak, ondanks de incidentele opstekers.