Het Syrische Ibrahim Keivo Ensemble vult het terrein met feestelijke klanken en Fenno Werkman verzorgt de bijpassende (muzikale) beelden. Chef-kok Maher Al Sabbagh bereidt met passie smaaksensaties uit het Midden-Oosten. De eerste film op IFFR White Nights is Millesoleils van Mati Diop.