De observatie dat een projector het proces van zijn eigen ontstaan toont, reikt verder dan een puur conceptueel statement. Dit project is tegelijk een ode aan handwerk en hoe dit in de loop van de twintigste eeuw ingrijpend veranderde. Ook het bewuste type projector roept een hele geschiedenis in herinnering. Het gaat om een ‘NP-21’ van het merk Iskra, een bedrijf dat in Tito’s naoorlogse Joegoslavië even aanwezig was als de merken Bosch en Miele in het Westen. De wellicht allerlaatste, ultieme 35mm-projector wordt zo tegelijk ook het eerste volwaardige monument gewijd aan een cultureel uiterst belangrijk toestel.