Haar is een belangrijk kenmerk van zwarte vrouwelijke identiteit. Hierover zijn vele films gemaakt, maar deze debuutfilm van Yasmin Thayná behoort tot de beste. Dit krachtige visuele essay is zowel een vorm van verzet tegen de onzichtbaarheid en onderdrukking van zwarte vrouwen in Brazilië, als een ode aan hun kracht en verscheidenheid.