Istanboel vormt op de grens tussen Oost en West historisch gezien een intercontinentale brug en is nog steeds een van de belangrijkste plekken waar migranten en vluchtelingen uit West-Afrika en het Midden-Oosten (al dan niet tijdelijk) verblijven. Deze documentaire schijnt licht op de rol van de metropool in het huidige migratiedebat door te focussen op ‘callshops’, internetcafés en straatverkopers. De kijker luistert mee met intieme en emotionele gesprekken tussen ‘hier’ en ‘daar’ en volgt de dagelijkse worstelingen, angsten en toekomstplannen van enkele van deze bellers. Dit alles in het Turkije waar ondertussen ook een golf van protesten en demonstraties op gang komt. Een krachtig en gelaagd portret over globalisering, vol spanningen en tegenstellingen tussen het lokale en het internationale, beweging en stilstand, hoop en frustratie, afstand en intimiteit, verder reizen en terugkeren, en verleden, heden en toekomst.