Biopic van de Palestijnse zanger Mohammad Assaf, wiens overwinning bij de pan-Arabische versie van tv-talentenjacht Pop Idol in 2013 leidde tot een bevrijdend moment van nationale trots en eenheid in Palestina, dat eindelijk eens iets te vieren had op het internationale toneel. De Palestijns-Nederlandse regisseur Hany Abu-Assad (die Oscarnominaties kreeg voor Paradise Now, 2005, en Omar, 2013, en een bijrol speelt als steenrijke villabewoner) toont de zware omstandigheden waaronder Assaf, eerst als jongetje in Gaza, later als twintiger, zich ontwikkelt tot zanger. Op de achtergrond speelt voortdurend de Israëlische bezetting een rol, zoals wanneer Assaf en zijn vrienden – onder wie zijn stoere zusje dat aan nierfalen lijdt – langs de afscheidingsmuur fietsen. Van de huwelijksfeesten waar hij als zingend kind debuteerde tot de enorme druk die hij ervaart als tijdens de finale van Arab Idol heel Palestina aan de buis gekluisterd zit, belichaamt Assaf steeds zijn land, dat snakt naar vrijheid.