Bipul (Tarek Halaby) lijdt aan geheugenverlies. Hij is vergeten waar hij vandaan komt. Dit komt hem niet slecht uit, want nu kan hij niet uitgezet worden. Hij woont tussen vluchtelingen in een asielzoekerscentrum in Brussel. Hij werpt zich op als de grote verzoener. Met zijn uitgebreide talenkennis weet hij ruzies in de kiem te smoren. Hij helpt bewoners uit alle windstreken bij hun asielaanvraag. Althans, diegenen die niet midden in de nacht vertrekken in zeecontainers naar het beloofde land – Engeland. Voor het merendeel van de bewoners volgt op het aanvragen van asiel een wachtperiode. Een episode die in deze bewerking van het gelijknamige boek van Dimitri Verhulst op tragikomische wijze wordt verbeeld. Het verschil in culturele zienswijzen, bijvoorbeeld over de benadering van vrouwen, krijgt door de ogen van de vluchtelingen ineens een andere betekenis. Zo leidt dit poëtische inzicht, en de theatrale manier van acteren, tot meer inzage in het reilen en zeilen binnen de Europese vluchtelingenopvang.