De vijftienjarige Maxime is een veelbelovende keeper die net serieuze aandacht begint te trekken van voetbalscouts als hij hoort dat zijn vriendin Mélanie zwanger is. Mélanies moeder beveelt haar dochter een abortus te nemen, omdat zij zelf als tienermoeder aan den lijve heeft ondervonden hoe zwaar het jonge ouderschap is. Maxime probeert Mélanie er juist van te overtuigen hun kind te houden. Keeper wordt vooral verteld vanuit het perspectief van Maxime, die geen enkel recht heeft en zich totaal machteloos voelt bij wat zich afspeelt. De realistische stijl van cameraman Denis Jutzeler, die veel met Alain Tanner heeft gewerkt, sluit aan bij de naar authenticiteit strevende regie van Senez, die zijn acteurs bij de repetities geen script gaf, maar hen veel liet improviseren. Senez laat in zijn speelfilmdebuut niet alleen de volwassen zorgen, maar ook de broosheid en lichtvoetigheid van de puberteit zien. Zo ontstaat een verfrissend eerlijk beeld, zonder de kijker een standpunt op te dringen.