Thursday is gemaakt in het kader van de befaamde Deense CPH-Dox-projecten, waarbij twee filmmakers (één uit Europa en één uit een niet-Europees land) aan elkaar worden gekoppeld. Suwichakornpong en Kameric schreven als het ware visuele dialogen vanuit Azië en Europa. Het resutaat wordt hier als film vertoond, maar is ook geschikt als installatie.