Zonder dat ze elkaar kennen, raken in The Terrorizers de levens van tien mensen met elkaar verstrengeld. Regisseur Edward Yang, die lang in de Verenigde Staten verbleef, concentreert zich op drie verhaallijnen die elkaar soms eventjes kruisen. Een fotograaf raakt geobsedeerd door de foto’s die hij maakt van White Chick, het vriendinnetje van een door de politie gezochte crimineel. Zij herstelt bij haar moeder van een enkelblessure die ze opliep bij haar ontsnapping aan de politie en gaat uit verveling neptelefoontjes plegen, die soms verstrekkende gevolgen hebben, zoals de huwelijkscrisis tussen een schrijfster en haar ambitieuze echtgenoot. Met zijn naar Antonioni’s Blow-Up verwijzende film vangt Yang het (post)moderne leven in Taipei, waar vervreemding de norm is. De titel terrorizers slaat op de ontwrichtende neptelefoontjes van White Chick, de parttime prostituee die mannen berooft, maar is zeker ook toepasbaar op het leven van alle personages, die elkaar al dan niet bewust emotioneel ‘terroriseren’.