Er gaapt een enorme kloof tussen de rijke toeristen in hun dure hotels aan de kust van de Dominicaanse Republiek en de arme plaatselijke bevolking, die van dergelijke luxe alleen maar kan dromen. Toch lijkt het erop dat de oudere dame Anne (veterane Geraldine Chaplin) en de jonge Dominicaanse Noéli de verschillen hebben weten te overbruggen. Al drie jaar hebben ze een innige relatie. Maar hoe gelijkwaardig is hun verhouding? Welk deel ervan wordt bepaald door liefde, en welk deel door economische motieven? Noéli vraagt Anne wel heel vaak om geld. Geld dat ze natuurlijk ook hard nodig heeft. Zal ze echt met haar naar Parijs vertrekken? Sand Dollars is het delicate verslag van een relatie vol botsende verlangens, bedrog en onuitgesproken verwachtingen – ondanks alles gebouwd op wederzijds respect. Een zelfverzekerd, intiem drama dat twee sterke vrouwen opvoert, om vervolgens secuur en liefdevol hun zwaktes in kaart te brengen.