Het spookverhaal Yotsuya kaidan uit 1825 is al meer dan dertig keer verfilmd. Maar nog nooit zoals nu door Miike Takashi. In zijn scenario gaat het toneelstuk vol verraad, wraak en moord naadloos over in de dagelijkse werkelijkheid van de acteurs. Kosuke Hasegawa vereenzelvigt zich zodanig met zijn rol van slechte ronin die eerst de vader van zijn bruid vermoordt om haar vervolgens te laten vallen, dat hij in het echte leven ook vreemd gaat. Zijn tegenspeler en vriendin slaat ondertussen de avances van andere acteurs af en kwijnt langzaam weg. Totdat de waarheid boven tafel komt en een gruwelijk einde onafwendbaar is. Over Your Dead Body is een extreem gestileerde film. Het ronddraaiende toneel is geraffineerd uitgelicht en de soundtrack minimalistisch duister. De spanning broeit onderhuids en komt – atypisch voor Miike, die bekend staat om zijn bloederigheid – pas aan het slot tot uitbarsting. En dan nog blijft onduidelijk wat echt is en wat verbeelding. Zie ook As the Gods Will.