João Bénard da Costa (1935-2009) was achttien jaar lang directeur van het Portugese Filmmuseum in Lissabon. Ook was hij schrijver, dichter, criticus en acteur, onder meer in een aantal films van zijn landgenoot Manoel de Oliviera. De poëtische biografische documentaire die Manuel Mozos over hem maakte, met als ondertitel Others Will Love the Things I Loved, laat zien dat hij van jongs af aan met kunst bezig was en al als kind geraakt werd door de mysterieuze en erotische kracht van schilderkunst. De door zijn zoon voorgelezen (autobiografische) bespiegelingen komen uit zijn nagelaten geschriften. Mozos laat de teksten begeleiden door beelden van zijn favoriete plekken en clips uit zijn lievelingsfilms, zoals Lubisch’ The Shop Around the Corner en Nicholas Rays cultfilm Johnny Guitar. Cinema was zijn laatste grote passie; Mozos laat de fragmenten dan ook zien vanaf een viewing table uit het Filmmuseum dat hij groot maakte – een passend eerbetoon.