De jonge Marokkaanse visser Fettah wordt verscheurd tussen twee werelden; zijn arme maar vertrouwde geboortedorp aan de Atlantische kust, en de onbekende, opwindende sfeer van de rijke en intrigerende Europese surfers die elke zomer naar zijn dorp komen. Tijdens een van die zomers raakt hij bevriend met Alexandra (Thekla Reuten). Na haar vertrek voelt het dorp voor Fettah meer dan ooit als een gevangenis. Hij besluit naar Europa te gaan – op zijn surfplank. Het is een lange, gevaarlijke en eenzame tocht, 300 mijl over de open oceaan. Elke golf brengt nieuwe gevaren en twijfels. Dromen en herinneringen gaan met hem aan de haal. En elke dag is de horizon even ver weg. De verbluffende scènes op open zee overtuigen vanwege hun schoonheid, maar ook dankzij het feit dat de regisseur en de hoofdrolspeler, windsurfkampioen Fettah Lamara, de sport zelf beoefenen. Het scenario is deels gebaseerd op Van Ewijks ervaringen in het kleine vissersdorp en windsurfparadijs Moulay Bouzerktoun in Marokko. Met IFFR Live-vertoning op za 24-1.