In zijn derde speelfilm portretteert de Zuid-Koreaanse auteur Jang Kun-Jae de inwoners van het Japanse provinciestadje Gojo. Het beeld dat hij schetst, in zijn kenmerkende ingetogen en subtiele stijl, is dat van een vergrijzende gemeenschap die langzaam tot stilstand komt. A Midsummer’s Fantasia opent, in zwart-wit, met het bezoek van een Koreaanse regisseur aan Gojo. Bijgestaan door een tolk (Kim Sae-Byuk) en een lokale ambtenaar (Iwase Ryo) scout hij locaties voor zijn nieuwe film. In het in kleur geschoten tweede deel keren acteurs Kim en Iwase terug, maar dan als een actrice en een jonge kakifruitboer. In ronddwalende scènes, die al snel de herinnering aan Richard Linklaters Before Sunrise (1995) oproepen, bloeit een voorzichtige romance op. Jang, wiens twee eerdere films (Eighteen en Sleepless Night) ook in Rotterdam te zien waren, toont met dit sensitieve, persoonlijke en licht melancholische drama wederom aan een van de grootste talenten van de onafhankelijke Koreaanse cinema te zijn.