Listige beeldmanipulaties roepen vragen op over het onstoffelijke karakter van het digitale filmbeeld. Noise Reduction II: Chinatown bestaat slechts uit één grote foutmelding (media-offline). Het sound design, de tekst en voice-over dragen bij aan de filmervaring, maar leveren daar tegelijkertijd kritiek op.