Portret van Magaye Niang, die in 1973 de hoofdrol speelde in de Afrikaanse klassieker Touki Bouki van Djibil Diop Mambéty. In Mille soleils bezoekt hij een speciale vertoning van die film over een stel dat dolgraag vanuit Senegal naar Frankrijk wil emigreren. Uiteindelijk blijft de man achter in zijn thuisland, net als Niang zelf deed. Veertig jaar later is hij nog steeds koeienhouder en zien we hem kribbig en dronken door Dakar lopen. Wat jongetjes die aanwezig zijn bij de screening van Touki Bouki geloven hem niet als hij zegt dat hij de acteur is die de mannenrol vertolkt. Mille soleils werd gemaakt door Mati Diop, een nichtje van filmmaker Djibil Diop Mambéty. Net als Touki Bouki mengt Diops film feit en fantasie: zo ontstaat een passende hommage aan de klassieker die haar oom regisseerde, maar vooral een gevoelvolle schets van een man die, in zijn eigen woorden, ‘zichzelf verloor’.