Mahraganat is een electromuziekstijl ontstaan in El Salam City, een arme wijk in Caïro. Tijdens de revolutie die in januari 2013 begon, is dit stadsdeel door de regering verwoest. Maar de revolutie bracht een groot goed: vrijheid van meningsuiting, wat jonge muzikanten gelijk aangrijpen om hun snelle beats te laten horen. Voor hen zijn buikdanseressen en Chaabi op trouwerijen en straatfeesten zo passé. Zij willen hun belevingswereld terug horen in teksten over kapotgeschoten huizen, over broers die als politieagent en soldaat lijnrecht tegenover elkaar komen te staan, over feesten die gevierd moeten worden. Of de lading vrolijk of verdrietig is, Mahraganat laat het volk massaal dansen. Journaliste en documentairemaakster Hind Meddeb volgt artiesten als Sadat, Oka & Ortega, Weza, Fig, Chipsy en Amra Haha op hun pad langs vrijheid, normen en waarden, idealen en toekomstdromen. Wat blijft daarvan over als roem en rijkdom op de loer liggen? Gelukkig gaan de massale raves in Egypte gewoon door.