Een pompstation aan de rand van Oslo. Een jonge vrouwelijke werknemer is de stille getuige van een aantal toevallige gebeurtenissen. Haar dagelijkse activiteiten vormen een weerspiegeling van het hedendaagse Europese leven, met zijn latente economische crisis, verbrokkelde multiculturele samenleving, vervreemding, veiligheidsproblemen en spontane geweld. De innerlijke monoloog van de vrouw is erg dramatisch en staat in schril contrast met de realiteit, die op het eerste gezicht evenwichtig en georganiseerd lijkt. De prominente Noorse beeldende kunstenaar Knut Åsdam focust zich op één anonieme plek die schijnbaar gewoon is maar in feite allerlei onopgeloste spanningen en conflicten herbergt. In die zin wordt een alledaags pompstation, waar de kans op brand altijd groter is dan op andere openbare plekken, een onvervalst symbool van het hedendaagse Europa, dat bedreigd wordt door een ‘explosie’, hoewel het verkondigt stabiel en geordend te zijn. Deze spannende, visueel treffende thriller is gebaseerd op documentair materiaal.