In deze strak gestileerde film kan een politieagent in een klein stadje, wellicht uit frustratie over zijn onbevredigende werk, zijn agressie niet langer in toom houden tegenover zijn vrouw, die haar dagen thuis slijt met hun vierjarige dochtertje. De Duitse regisseur Philip Gröning, vooral bekend van zijn lange kloosterdocumentaire Die große Stille (2005), won er in Venetië de Speciale Juryprijs mee. In precieze kaders wordt het dagelijks (gezins)leven van de agent kalm en zonder muziek geobserveerd. Deze realistische scènes worden gecombineerd met een onzekere chronologie en onverwachte momenten van fantasie en visuele uitspattingen. Zo zingen alle gezinsleden een lied recht in de camera en blijkt een ligbad opeens van een onwaarschijnlijke grootte. Het geheel is vastgelegd in 59 hoofdstukken, waarvan begin en einde telkens op titelkaarten in beeld verschijnen. In sommige spelen een oudere, onbekende man of dieren als de vos, haas of eekhoorn de hoofdrol.