Wanneer de Kroatische oorlogsheld Ante Gotovina terechtstaat voor het Joegoslavië-tribunaal in Den Haag, lopen de emoties van het op het centrale plein van Zagreb toegestroomde volk hoog op. The Verdict zoomt in op de gezichten en toont de saamhorigheid, vreugde en ontreddering die met nationale sentimenten gepaard gaan.