Rotterdamse documentaire doorspekt met korte fictie over de opkomst en ondergang van reisverhalenschrijver Bob den Uyl. Over zijn worstelingen met het schrijverschap, oorlogsherinneringen en krankzinnige fobieën. Met bijdragen van collega-auteurs en gastrollen van onder anderen Loes Luca en Jack Wouterse.