Filmmaker Penny Lane stuit via een kennis op een in Amerikaanse archieven verborgen schat: uren aan amateurfilmopnamen van Richard Nixon ten tijde van zijn presidentschap, gemaakt door drie van zijn meest naaste medewerkers. Stafchef H.R. Haldeman, adviseur John Ehrlichman en assistent Dwight Chapin waren fervent amateurfilmers en legden op Super8-filmpjes hun werk in het Witte Huis en ver daarbuiten vast – tot en met een historisch bezoek aan communistisch China, waar Nixon als eerste Amerikaanse president voet aan de grond zette. Lane kon het materiaal laten digitaliseren dankzij een campagne op het crowdfunding-platform Kickstarter, en is van plan het volledige archief online beschikbaar te maken. Hoewel unieke persoonlijke beelden (zoals van de bruiloft van Nixons dochter) niet ontbreken, koos ze voor deze compilatie vooral voor het politieke verhaal: van Nixons inauguratie in 1969 tot aan zijn aftreden in 1974 na het Watergate-schandaal, waarvoor alle drie de filmers veroordeeld werden.