Door het naast elkaar leggen van het zinken van een twaalfde-eeuws Portugees schip en een Chinese jonk worden Oost en West verbonden, evenals de huidige politiek en echo’s uit het verleden. Ook opzienbarende hedendaagse architectuur komt aan bod in deze elegante film, opgenomen in Macao in een welhaast magisch-realistische stijl.