Dit heet een persoonlijke documentaire te zijn, maar voor deze film is een sterker woord nodig, want de filmmaakster vertelt hier met volle overgave haar meest persoonlijke verhaal.
Nahid Sarvestani was een jonge, linkse studente toen in 1979 de Iraanse Revolutie uitbrak. De winnaars zijn bekend – de linkse politieke bewegingen behoorden tot de verliezers. Veel van haar medestudenten verdwenen in de gevangenis om er nooit meer uit te komen. Ook haar broer vond zo zijn einde. Nahid vluchtte naar Zweden, kreeg de Zweedse nationaliteit en werd een internationaal succesvolle documentairemaakster.
Dertig jaar na de revolutie vlamde in Iran het protest weer op. Aanleiding: de presidentsverkiezingen. Oude, weggestopte herinneringen kwamen bij Nahid weer tot leven. Ze besloot een film te maken over haar tijd als student-activiste in Iran en zocht die paar andere kameraden op die het hadden overleefd. Dat waren er niet veel en het weerzien was, het laat zich raden, zeer emotioneel.