Het buitenbeentje Sophie, of Ina Litovski zoals ze zich liever laat noemen, voelt zich genegeerd door haar lethargische moeder met wie ze samenwoont in een klein appartement. Vanavond treedt ze met haar viool op tijdens het schoolconcert, en besluit dat dit het keerpunt in haar leven moet worden.