Met zijn eerste speelfilm in twaalf jaar begeeft Florian Flicker zich op vertrouwd terrein. Hij neemt de driehoeksverhouding uit Der Überfall en de western-esthetiek uit No Name City, om ze samen te smeden tot een beklemmend en broeierig thriller-drama. Het is 2001, de EU-grens tussen Oostenrijk en Slowakije. Herbergiers Hans en Jana verdienen een centje bij door immigranten over de grens te smokkelen. Als het leger lucht krijgt van hun illegale acties, krijgen ze de jonge soldaat Ronnie op hun dak. Hij moet bewijs verzamelen tegen het echtpaar, door een flirt aan te gaan met Jana. Dat zorgt ervoor dat het onderlinge wantrouwen toeneemt. Ook tussen Hans en Jana. Flicker, die geen partij kiest, verkent grenzen: waar eindigt de liefde en waar begint het verraad? De stoffige landerigheid en strakblauwe luchten roepen klassieke westerns in herinnering. Dat draagt alleen maar bij aan de zinderende psychologische spanning, die in deze hedendaagse bewerking van Der Weibsteufel (1914) langzaam onder de huid kruipt.