Verfilming van The way it came, een novelle van Henry James uit 1896, in een hedendaagse setting: een jongenskostschool. Gregor is een beetje een sul, of een dromer, terwijl zijn vriend Arthur een echte charmeur is. Tijdens een feestje ontmoet Gregor de mysterieuze zwerfster Billie, terwijl Arthur wat dolt met de zorgeloze meid Pia. Billie and Arthur hebben iets gemeen: ze hebben beiden een fenomeen waargenomen dat ‘projectie van de dood’ heet: het zien van beelden van mensen op het moment van hun sterven, op kilometers afstand. Deze verschijningen zijn kortstondig en de stervende ziet er realistisch en springlevend uit; noem het het nalichten van het leven. Het lot zegt dat er iets zal gebeuren als twee mensen samenkomen die de dood zo aanschouwd hebben… Niet zozeer een oefening in intellectueel verfijnde gothic horror als wel een melancholisch coming-of-age-verhaal met bovennatuurlijke elementen. Door Grafs gebruik van DV lijkt deze wereld het hiernamaals of een niet-bestaande wereld – spookachtig en moeilijk waar te nemen.