‘Is er ruimte voor een groene tuin?’ ‘Niet eens voor een huis’. We keren terug naar Fontainhas, denkend aan Kaapverdië, het land waarheen José Alberto Silva uitgezet zal worden, maar dat hij nog nooit gezien heeft. Dit is beheerste, hypnotische cinema, die zich beweegt tussen leven en dood, realiteit en fictie.