Het intrigerende verhaal van het ‘wolfskind’ Kaspar Hauser, gevonden in 1833 in Neurenberg, en het minder bekende ‘genie’ Susan Wiley, gevonden in 1970 in Los Angeles, zijn verweven tot een zeer authentieke en poëtische film. Het opvallende camerawerk verbeeldt de wereld alsof deze voor het eerst wordt beleefd.