Een ‘cross’: een race over geaccidenteerd terrein. Hier is dat terrein de microkosmos van een jongen die binnen korte tijd moet schakelen tussen geweld en zomerse landerigheid. Maryna Vroda: ‘Is het belangrijker om te leven of om het leven gade te slaan?’ Winnaar van de Gouden Palm voor korte film op het filmfestival Cannes 2011.