In het jaar 2025 gaat Tokio gebukt onder het bewind van de burgemeester en vooral dat van zijn dochter Zebra Queen, een popster à la Lady Gaga. De stad is omgedoopt tot Zebrastad. Vijf minuten per dag is het Zebratijd, een periode waarin de Zebrapolitie iedere verdachte of ongelukkige voorbijganger kan oppakken en elimineren. Hoog tijd voor onze superheld Zebraman, in het dagelijks leven de onbenullige leraar Ichikawa, om de strijd aan te binden met al dit kwaad. Nare bijkomstigheid is alleen dat Ichikawa zijn geheugen is kwijtgeraakt na een aanval van de Zebrapolitie. Zijn heldendaden als Zebraman is hij vergeten. Samen met andere opstandelingen probeert hij desondanks de totale werelddominantie van Zebra Queen te verhinderen. Zebraman 2 is een sequel zoals we van Miike Takashi mogen verwachten: anders. Het is een uitbundige parodie op het superheldengenre en de eenheidsworst van de entertainmentindustrie, inclusief gelikte videoclips.