De lang verloren gewaande amateurfilm die actrice Françoise Spira (†1965) maakte op de set van de klassieker L’année dernière à Marienbad (1961) van Alain Resnais. De zwart-witbeelden, gedraaid op super8, tonen het dagelijks leven van de acteurs en technici op locatie in een kasteel bij München. De voice-over is van Volker Schlöndorff, destijds Resnais’ regieassistent.