Sodankylä is een klein plaatsje in Finland, vlakbij de poolcirkel. Het is al 25 jaar lang de plek van het befaamde Midnight Sun Film Festival. Festivaldirecteur Peter von Bagh stelde uit uren archiefmateriaal deze ode aan de cinema samen. Vast onderdeel van het festival is een lang vraaggesprek met de bezoekende filmmakers. In de documentaire zien we vaak dan niet meer dan een tafel, een microfoon, een gast en een gastheer – Von Bagh zelf. Het zijn de gasten en hun antwoorden die de film zeer de moeite waard maken. Von Bagh stelt iedereen dezelfde vragen: wat is de eerste film die je zag? Hoe ben je regisseur geworden? Dit vaste format levert prachtige anekdotes op. De film is vooral een ontroerend eerbetoon aan de niet aflatende kracht van cinema. Na meer dan vier uur in het bonte gezelschap van deze regisseurs te hebben vertoefd, weet je het zeker: de cinema zal altijd bestaan!