Exuberante, levenslustige korte film die het niveau van de stijloefening (Nouvelle Vague) ver ontstijgt. Saluut aan de voorvaderen, met een amour fou, femme fatale en Parijs in schitterend zwart-wit, perfect belicht. Lea Seydoux is onweerstaanbaar mooi in het verhaal van de jonge kleermaker, de eeuwige twijfelaar.