De beste roddels, grappen en verhalen komen los tijdens de sigarettenpauze. Sinds er in Hongkong in 2007 een wet werd aangenomen die het roken in alle gebouwen verbiedt, klitten nicotineverslaafden samen rond openbare asbakken die lijken op vuilnisvaten. Bij zo’n Hot Pot in de buurt van een reclamebureau, vindt cosmeticaverkoopster Cherie haar rookmaatje in snelle jongen Jimmy. Na een enerverend gesprek wisselen ze telefoonnummers uit. In de week die volgt, praten en sms’en ze onder het genot van tientallen peuken, beginnen ze steeds meer voor elkaar te voelen en bloeit er uiteindelijk een romance op. Interviews voor de camera over rookgedrag en relaties en hilarische conversaties rond de Hot Pot wisselen het liefdesverhaal af. Met een naturalistische cameravoering en relaxte loungemuziek lijkt regisseur Pang Ho-cheung (Isabella) op momenten de losheid van de Franse Nouvelle Vague te benaderen. Het maakt Love in a Puff binnen zijn provocatieve oeuvre een luchtige, fonkelende uitzondering.