Son Kwang-ju’s debuutfilm biedt een intelligente mix tussen realiteit en fictie – een verhaal over gefnuikte dromen en ambities. Son, voormalig artist in residence aan de Rijksakademie in Amsterdam, speelt subtiel met de identiteit van de verschillende personages en neemt tegelijk met gepaste ironische afstand de filmindustrie op de hak. Soo-Yeon, ooit een veelbelovend schrijfster, werkt als assistent-scenarist voor de arrogante regisseur Moh, die alleen geïnteresseerd is in het maken van kaskrakers. Voor zijn volgende film heeft hij alvast een pak gekocht voor de première in Cannes, want voor minder gaat hij niet. ‘Scenario’s moeten ook voor twaalfjarigen begrijpelijk zijn’, zo luidt zijn credo. Soo-Yeon wil het echter anders, het moet realistischer. En telkens weer tracht zij de kartonnen personages meer reliëf te geven; tevergeefs. Hun constante geruzie put beiden uit. Haar ambitieuze scenario voor The Epistle of Life maakt daardoor ook weinig kans. Haar wensen worden afgedaan als ‘vrouwelijke ijdelheid’.