De hindoetraditie schrijft voor dat wanneer de echtgenoot overlijdt, diens vrouw haar armbanden breekt en haar kleurrijke sari inruilt voor een witte. Vele van hen komen in Banares terecht, de stad van weduwen en Radha-volgelingen. Deze krachtige cinéma-vérité legt hun zwijgen, hun verdriet en hun doorzettingsvermogen vast.