De Oostenrijkse regisseur Michael Pilz volgde zijn vriend Nikolaus Scholz toen die muziekopnamen ging maken in Shibam, een stad in Yemen, beroemd om zijn uit leem opgetrokken ‘wolkenkrabbers’. In een persoonlijke, impressionistische reportage filmt Pilz dieren (rondlopende geiten, vogels in de vroegte), mensen (mannen op de markt, kinderen die spelen op straat), straten en huizen. Op de achtergrond klinkt regelmatig de oproep tot gebed in het streng islamitische land, waar de weinige vrouwen die in beeld verschijnen in burka’s gekleed gaan. Commentaar of voice-over blijven echter achterwege, net zoals ondertitels bewust zijn weggelaten. Het gaat niet om de inhoud van de gesprekken, maar om indrukken, en om het licht dat ’s ochtends vroeg over de nog stille stad hangt of in stralen de huizen binnenvalt. Centraal in de documentaire staan de buitenopnamen van enkele muziekstukken door het Ensemble voor Muziek en Traditionele Kunsten van het Shibam District.