White Shoe Station is gebaseerd op het verhaal van de ‘pianoman’, een man met geheugenverlies die in 2005 werd aangetroffen op het strand van Sussex. De film combineert een monoloog van de schrijver Tilman Rammstedt met muziek van de componist Avi Tchamni tot een meditatieve audiovisuele klaagzang en volgt zo de inzinking van een man die zich niets meer wil herinneren en niet herinnerd wil worden.