Kostschoolganger Leon Bronstein is de Canadese reïncarnatie van Leon Trotski. Dat hij net als de Russische revolutionair opgroeit in een Joods gezin, is slechts een eerste teken. In zijn kamer vol communistische parafernalia houdt hij zijn overeenkomsten met Trotski bij. Ook Bronstein wil in solidariteit tegen onderdrukking strijden. Zijn georganiseerde opstand in de kledingfabriek van de ‘landeigenaar’, ofwel zijn vader, leidt tot verbanning naar een openbare school. Daar treft een teleurgestelde Leon geen activistische leerlingen aan, maar makke schapen die de bizarre regels van het schoolbestuur gelaten ondergaan. Zelf noemt regisseur Tierney zijn tweede lange speelfilm ‘een socialistische tienerfilm’. Het resultaat is een licht absurdistisch, komisch verhaal over een opstandig puberleven. Met een fraaie rol van Jay Baruchel (Knocked Up, Tropic Thunder) als hedendaagse held van het Rode Leger.