Regisseur Warwick Thornton neemt ook in zijn vierde film, net als in zijn eerdere werk, de situatie van de Australische Aboriginals als uitgangspunt. Delilah, voor geen kleintje vervaard, verdient met het beschilderen van kleden net genoeg om eten te kunnen kopen voor haar grootmoeder. Als ze niet schildert, rijdt ze haar oma in een rolstoel naar de dokter. Samson heeft het slechter getroffen: om de knagende honger te verdringen, snuift hij lijm. Als hij zich wil amuseren, kan hij kiezen uit stenen gooien of kuilen graven. Als na een tragische wending de twee het eindelijk aandurven om hun dorp te ontvluchten, lijkt een nabij gelegen viaduct een geschikte springplank naar de rest van de wereld. Het leven van de twee tieners is zwaar, niet in de laatste plaats door de verstikkende eentonigheid. Met een aantal visuele en auditieve grapjes weet Thornton veel ellende verteerbaar te maken.