Reincarnate begint met een tekst: ‘Thailand verbiedt sinds augustus 2009 wettelijk het vertonen van seksuele handelingen en geslachtsdelen in films en alles wat het landsbelang schaadt of disharmonie onder het volk veroorzaakt’. Thunska Pansittivorakuls eerdere film This Area Is Under Quarantine (2009), die alleen vorig jaar op dit festival te zien was, vormde het eerste slachtoffer. Beelden van een gewelddadig conflict tussen regering en moslimdemonstranten kwamen niet door de censuur. Hoe kan een filmmaker nog laten zien wat er in zijn land gebeurt? Aangezien alles onder deze wet kan vallen, laat hij in Reincarnate voor het eerst in beeld zaad vloeien. In zijn eerdere films was de herenliefde altijd prominent, maar niet te expliciet aanwezig. Naast losse schetsen van de relatie tussen een leerling en zijn leraar bestaat de film uit enkele cryptische scènes, die de beklemmende politieke situatie becommentariëren, waarin alle partijen enkel hun eigen belang nastreven.