In deze eerste Afrikaanse animatiefilm introduceert Alassane zijn mythische paddenanalogieën, waarbij de pad een veilig alibi vormt voor stekelige satire. Aan het hof van koning Toad, groot monarch van een denkbeeldig land, is de hofhouding voortdurend met intriges bezig – net als in een jong Afrikaans land.