Een man laat zijn zoon en een koffer met al zijn bezittingen achter onder de hoede van zijn beste vriend. De zoon groeit op, maar zijn voogd vertelt hem nooit iets over de schat waar hij ook over waakt. Er ontstaat een geschil en een wijze man wil testen of de verleiding van de schat wordt weerstaan.